Thursday 4 September 2014

oh lelaki




assalamualaikum hangpa semua :) dah lama tak update blog nih kannnnn . kalau nak tau time betoi betoii free ja aku bukak . ikutkann hari hari aku free tapi nak betoi betoi free tuu payah laa . buat teqok kan aku nih . kalau dah aku bukak blog nih dah wajib la nak update . ahah .


tiba tiba ja kann naik gambaq nih ?  ahah . penah dak selama *berkawan tiba tiba dia berubah . dia dah jarang contact kita , dia dah jarang otp dengan kita , dia dah jarang amik berat pasai kita ,  senang cakap ap ap pasai kita semua HMMM lahh kat dia . penah dak ? sapa yang penah tuu , mai nak habaq ,  penah dengaq dak 

''LELAKI, AWAI AWAI KENAI JAA SWEET , LEPAS TUU HMM HAMPEH"

maaf ye kaum adam , bukan nak hentam ka ap tapi kannn , sepanjang aku hidup 19 tahun nih banyak kali jugak lahh aku dengaq statement macam tuuu . satu lagi kann , kawan laki aku penah cakap kann , laki nihh suka main main . walaupun dia main main dengan banyak pempuan dia tetap sayyyangg awek dia . betoi kaa kaum adam ? cer jawab . hurm . 


bagi aku la kann , yaa memang dia sayyyangg awek dia even ad pempuan lain tapi sampai bila kaum adam . kalau dah lama lama kenai dengan pempuan tuu cemna kalau tersangkut dengan pempuan tu? tipu laa kalau tak dak sikit perasaan suka bila dah asyik asyik contact , mesti ad punyaaa . lebih afdhal kalau hanya *focus pada seorang awek jaa . jaga lah perasaan pasangan anda . nanti bila pempuan dah mula *mengundur diri jangan menyesal pulak . masa tuu baqu laa tau betapa pentingnya si dia . baqu laa nak sibuk caqi . sunyinya hidup anda tanpa si dia . 

seriously , bila kita dah *berkawan , semuanya indah kannn ? dia marah kita , kita diam . dia arah kita turut . ( hat pelik tak ikut la )  bila kita ad masalah dia lah tempat kita mengadu . bila kita bosan dia lah tempat kita tuju . bila kita ngadu kat dia surut lahh sikit masalah kita kannnnn ? walaupun tak sesetle taqa mana pun . tapi hati tuuu lega la sikit . orang cakap laa , kalau bercinta tuu dah kentut dia pun kita bau wangi . dia sendawa pun kita qasa merdu jaa . (hiperbola betoii)  senang cakap semuanya indah laah . 


tapi , bila dah jarang contact , sapa kita nak ngadu ? kawan memang tak lah kann . 
(okay tapi jawapan sebenar untuk soalan aku nih ALLAH S.W.T )
nak ngadu kat mak . hmm sebenaq nya aku nih susah sikit nak ngadu kat mak . segan .  dah biasa tak mengadu jadi lagu nih laah . bila dah jarang contact , pastu nampak tempat y selalu dok otp dulu , aduhduhduhh sentap hati cek . kadang kadang kawan tanya '' aku tengok hg dah jarang dah otp dengan dia ? " alasan aku , ''sedang mengajar diri" 
ehh jap , ni dah kenapa masuk ceqita aku nih , patut umum . sebenaqnya umum nih saja nak bawak masuk ceqita aku sikit . tapi tak semua statement aku nih pasai aku nahh . campuq campuq hal hal remaja+negara+firma+masyarakat+kerajaan+individu DLL . 


percaya . yaa percaya . kadang kadang sesuatu hubungan boleh putus tengah jalan sebab salah soqang tak pecaya pasangan masing masing . aku percaya . yaa aku percaya tapii tipuu kalau kadang kadang tuu hati nih dok kata macam macam . tapi percaya tetap adaa . cuma kadang kadang tuu dok buat iklan tak mau pecaya pulak . tapi , percayalahh aku percayakan dia . bila dah mai iklan aku cuba tapis tapis iklan tuuu macam LPF , lembaga penapisan filem . maaf kadang kadang tak boleh nak kover . 
jangan penah suruh aku cari lain , jangan pernah suruh aku undur diri . 
aku hanya akan undur diri kalau dah libat kan perempuan . yaa , aku akan undur diri . tapi nak terima kenyatann tuu sakit . aku dah penah kena rasa sakit curangg , cukuplah . 



susah nak terima orang baqu kann . mai lahh laki hensem cemna punn , tak sedetik pun nak berdetik detik kannnn wahai kaum hawa . 


kalau dah hubungan tak panjang tuu mungkin ada hikmah dari NYA wahai kaum hawa sekalian . 
kumbang bukan seekor dann bunga bukan sekuntum . walaupun hakikatnya kumbang tuuu tak sama dengan kumbang sebelum ni . kannnnn .

insyallah selepas nih aku tak guna dah perkataan nih 


kalau dia tengok mesti dia faham . 
hat aku dok melalut nih macam la oqang dok baca sangat blog aku . 
akhir kata laah kan, cubalah hargai dia . hargai pasangan anda dan jangan nak menuduh melulululululululu yaa , even aku penah camtuu . herherherherherrrrr . jangan nanti bila  dia dah pegi jauh baqu nak sedaq . telambat dahh aihh masa tuuu . kalau ad masa baca lah page hargai aku nihhh . aku update masa aku semester satu . 




okay lah . dah pukui satuu pagi punn . semua housemate aku dah tiduq . aku soqang jaa belum . undur diri yaa kawan kawan . 
 ASSALAMUALAIKUM





norafifahsokri















No comments:

Post a Comment